ادامه ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تا سه شنبه رگبار باران و رعد و برق در استان پیش بینی کرد.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: براساس خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی با نفوذ و تقویت ناپایداری‌های جوی وزش باد شدید تا بسیار شدید همراه با کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا به همراه افزایش ابر و تا سه شنبه هفته جاری، رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد و مرتفع بارش تگرگ و خطر برخورد صاعقه پیش بینی می‌شود. 

وی افزود: با توجه به شدت بارش‌های رگباری در روز یکشنبه تا دوشنبه وقوع رواناب و آب گرفتگی و احتمالا سیلابی شدن برخی مسیل‌ها می‌تواند سبب ایجاد خسارت شود. 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی نیز از امروز کاهش دمای هوا آغاز می‌شود و تا صبح چهارشنبه ادامه دارد و هوا خنک‌تر می‌شود. 

ابوالحسن میرجلیلی، مدیر بحران استانداری خراسان جنوبی نیز از آماده باش تیم‌های امدادی و عملیاتی برای احتمال وقوع بارش‌های رگباری و وقوع سیلاب از فردا در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این هشدار مربوط به تمام شهرستان‌ها است، افزود: در روزهای آینده پدیده‌های ناپایدار جوی شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، بیرجند، درمیان، سربیشه، خوسف و طبس را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

مدیر بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها در مدت زمان کوتاه احتمال وقوع خسارت وجود دارد و از کشاورزان و دامداران می‌خواهیم نسبت به ایمنی محل‌های نگهداری دام و طیور و سازه‌های گلخانه‌ای تمهیدات لازم را بیاندیشند. 

میرجلیلی از مردم خواست با توجه به رگباری بودن بارش‌ها و احتمال وقوع وزش باد شدید و گردوخاک از مسافرت‌های غیرضرور در روزهای یکشنبه و دوشنبه خودداری شود و در صورت الزام به سفر، حتما تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *