سرما و توفان ۳۸۰ میلیارد تومان به کشاورزی خراسان جنوبی خسارت زد

سید ابوالحسن میرجلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسفند پارسال و فروردین امسال کاهش محسوس دمای هوا در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی سبب وقوع یخبندان شد و خسارت قابل توجهی به باغات و محصولات زراعی وارد کرد.

وی افزود: بیشترین خسارت سرما به بخش باغات به‌ویژه محصولات سردرختی از جمله عناب، انار، پسته، زردآلو، آلو، سیب و گلابی و در بخش زراعی به محصولات گندم، جو و یونجه وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر بادهای ۱۲۰ روزه سیستان از ۱۲۰ به ۱۷۰ روز افزایش یافته است گفت: هر سال در فصل وزش این بادها خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود و در سال جاری هم توفان ناشی از این بادها خسارت‌هایی را به بخش کشاورزی استان وارد کرد.

وی درخصوص جبران خسارت سرما و توفان اظهار داشت: میزان خسارات وارد شده به سازمان مدیریت بحران کشور منعکس شده که امیدواریم با پیگیری‌های که استاندار خراسان جنوبی انجام داده‌، بخشی از این خسارت‌ها جبران شود.

میرجلیلی افزود: البته خسارت سرما و توفان را در این بازه زمانی در ۶ استان کشور داشتیم که برای جبران خسارت‌ها در این استان‌ها در سازمان مدیریت بحران کشور نسخه واحدی طراحی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *