خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سرما به محصولات باغی و کشاورزی استان قزوین

سرما، امسال هم مهمان ناخوانده کشاورزان استان قزوین شد و تا به امروز ۲۰۰ میلیارد تومان به محصولات باغی و کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، علیمی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین در گفتگو با بخش خبری ۲۰ گفت: روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفند سال گذشته و روز‌های سوم و چهارم فروردین امسال، شاهد اوج سرمازدگی محصولات باغی و کشاورزی در استان قزوین بودیم و برای جبران خسارت وارده شده به کشاورزان و باغداران با جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: برآورد‌های حاکی از آن است که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت بر اثر سرمازدگی به محصولات باغی و کشاورزی استان وارد شده است و تا ۱۰ روز آینده اعداد و ارقام نهایی میزان خسارت‌های وارد شده به باغ‌ها و اراضی کشاورزی استان اعلام می‌شود.

وی افزود: برآورد خسارت‌های سرمازدگی برای تخصیص بودجه از سوی دولت، به وزارت کشور اعلام می‌شود.

علیمی تصریح کرد: تا به امروز اقدام‌های اولیه برای جبران خسارت محصولات کشاورزی ۴ شهرستان قزوین، تاکستان، آبیک و البرز انجام شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین از کشاورزان و باغداران استان خواست برای جلوگیری از بروز خسارت‌های وارد شده به محصولات باغی و کشاورزی از قبیل سیل و سرمازدگی، حتماً محصولات خود را بیمه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *