توفان گردوخاک شرق اصفهان را درمی‌نوردد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: باد شدید و طوفان لحظه‌ای نیمه شرقی استان اصفهان را روزهای پنجشنبه و جمعه درمی‌نوردد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سرعت وزش باد لحظه‌ای بین ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود، اظهار داشت: وزش باد شدید به صورت نقطه‌ای و محلی به ویژه در شمال شرق و شرق استان و با خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه است.

او ضمن هشدار نسبت احتمال بروز خسارت به تأسیسات شهری و روستایی و توفان گردوخاک، افزود: اقدامات لازم برای کاهش آسیب‌های احتمالی در محورهای مواصلاتی و استحکام سازه‌های ساختمانی ضروری است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با فعالیت این موج ناپایدار از عصر فردا پنجشنبه تا روز جمعه در نیمه غربی استان بارش‌های پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

او اضافه کرد: بوئین و میاندشت با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد زیر صفر و چوپانان با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *