۹۶ درصد چهارمحال و بختیاری دچار خشکسالی است

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه ۹۶ درصد وسعت این استان دچار خشکسالی است، گفت: بارش های استان نسبت به میانگین بلند مدت بیش از ۲۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نظری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم پویش بذر کاری با بیان اینکه وسعت جنگل‌های زاگرس در ۱۱ استان است، گفت: مساحت این جنگل‌ها بیش از شش میلیون هکتار است.

وی با بیان اینکه شش درصد از جنگل‌های زاگرس در چهارمحال و بختیاری قرار دارد، عنوان کرد: سهم استان از جنگل‌های زاگرس بیش از ۳۳۰ هزار هکتار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پویش «بذر کاری» یکی از راه‌های مناسب برای ترویج فرهنگ احیا جنگل‌ها در جامعه است.

نظری با بیان اینکه مراقبت و حفاظت از درختان اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: کشت بذر و نهال باید از حالت نمادین خارج شود و این مهم در طول سال انجام پذیرد.

وی به خشکسالی‌های چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: ۹۶ درصد از وسعت چهارمحال و بختیاری دچار خشکسالی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌ها در استان اصلاً خوب نبوده است، اظهار کرد: ۶۸ میلیمتر میانگین بارش در استان بوده که نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

نظری با اشاره به اینکه بارش‌های استان نسبت به میانگین بلند مدت بیش از ۲۳ درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری در همدلی و همراهی حرف اول را می‌زند و باید در این زمینه نیز همدلی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *