کاهش ۳۷ درصدی تغییرات بارندگی در استان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از کاهش ۳۷ درصدی تغییرات بارندگی در استان همدان خبر داد.

منصور ستوده با بیان اینکه متوسط بارندگی بلند مدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۶۴.۴ میلی متر است، اظهار کرد: در همین رابطه شاهد کاهش ۳۷ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و کاهش ۱۶ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

وی  با اشاره به گزارش بارش های استان در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، روز سه شنبه دوم آذرماه  افزود: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۵۴.۲ میلیمتر بوده، درحالی که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۸۵.۴ میلیمتر گزارش شده است.

ستوده متوسط بارندگی بلند مدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان را  برابر ۶۴.۴ میلی متر برشمرد و خاطرنشان کرد: در همین رابطه  شاهد کاهش ۳۷ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و کاهش ۱۶ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به این موضوع به وضعیت ۶ ایستگاه مبنا برخط در استان همدان پرداخت و یاد آور شد: بارندگی روز گذشته در ایستگاه‌های مبنا در خمیگان، ورآینه، وسج و سد اکباتان به ترتیب برابر ۷.۵، ۷، ۴.۵ و ۴.۵ میلیمتر گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان ستوده  در پایان گفت:میزان بارندگی های روز گذشته در دو ایستگاه مبنای قهاوند و آق کهریز نیز برابر ۲ میلی متر در هر ایستگاه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *