لزوم آمادگی بیش از پیش برای مقابله با کرونا در آستانه فصل سرما

سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استاندار تهران بر لزوم آمادگی بیش از پیش برای مقابله با کرونا در آستانه فصل سرما تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نایبی شامگاه دوشنبه و در حاشیه برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان مبتلایان به کرونا در استان تهران نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته و وضعیت نسبت به هفته گذشته بهتر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل سرما آمادگی لازم را باید داشته باشیم تا این روند کاهشی در آمار بستری‌ها و فوتی‌ها ادامه داشته باشد.

سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استاندار تهران تاکید کرد: تعداد مراجعان برای واکسیناسیون از وضعیت خوبی برخوردار و در حقیقت عزم جدی برای تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه واکسیناسیون شکل گرفته است.

نایبی سپس گفت: از همه کسانی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند درخواست می‌کنیم هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن به مراکز پیش بینی شده مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده درصد زیادی از آمار بستری‌ها و فوتی‌ها مربوط به کسانی است که واکسن دریافت نکرده اند به همین منظور نیاز است که به امر واکسیناسیون توجه جدی شود.

رعایت پروتکل‌ها زمینه ساز تداوم آمارهای کاهشی کرونا

سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استاندار تهران در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان گفت: آمار ارائه شده در این زمینه در جلسه امروز نشان داد رعایت پروتکل‌ها مورد توجه است، اما آنطور که مطلوب ما است، رعایت نمی‌شود و باید اجرای شیوه نامه‌ها در تمام زمینه‌ها در دستور کار شهروندان قرار بگیرد.

نایبی خاطرنشان کرد: رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و شکل نگرفتن تجمعات باید در دستور کار همه آحاد جامعه قرار گیرد که در آستانه شروع سرما می‌تواند به عنوان نکته‌ای قابل توجه، زمینه رعایت بیشتر پروتکل‌ها را فراهم کند و روند کاهشی آمارها قطع نشود.

وی تصریح کرد: تردد غیر ضروری در سطح شهر و شلوغ نشدن اماکن عمومی از جمله در وسایل حمل و نقل عمومی نیز یکی دیگر از راهکاری جلوگیری از شیوع کرونا است که شهروندان باید با هوشیاری کامل در این شرایط نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *