خشکسالی ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی رزن را غیر قابل برداشت کرد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت:به دلیل کمبود بارندگی ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی رزن قابل برداشت نبود.

محمود فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سطح زیر کشت محصولات در سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ افزود: سطح زیر کشت گندم دیم در دو شهرستان رزن و درگزین ۸۵ هزار هکتار وگندم آبی ۱۳ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده است.

وی با اشاره به کمبود بارندگی‌های امسال بیان کرد: ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی قابل برداشت نبوده است، ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم برداشت شده و درکل تولید گندم در هر دو شهرستان حدود ۸۰ هزار تن بوده است.

فتحی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۰ هزار تن گندم در شهرستان رزن تولید شد که گندم تحویلی کشاورزان به مراکز خرید، ۵۰ هزار تن بوده است.

وی از کشت محصولات پاییزه نیز خبرداد و گفت: کشت محصولات پاییزه از جمله گندم دیم و جو آبی و دیم از ۱۰ مهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود:تا کنون از ۱۰۷ هزار هکتار زیر کشت غلات،۴۴ هزار هکتار کشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن خاطر نشان کرد:در خصوص تامین نهاده‌ها مشکلی نداریم و ۷۰ الی ۸۰ درصد  کودشیمیایی مورد نیاز تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

فتحی با بیان اینکه محصول شاخص شهرستان رزن رازیانه است ادامه داد:امسال تقریبا ۵۰۰ هکتار افزایش سطح زیر کشت رازیانه داشتیم و ۳۰۰ هکتار رازیانه برداشت شد و حدودا ۸ هزار تن تولید رازیانه را داشتیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن افزود:سیب زمینی در حال برداشت است و سطح زیر کشت این محصول بین ۴۰ تا ۵۰ هکتار است و پیش بینی می‌شود نزدیک به ۲۵۰ هزار تن براشت سیب زمینی داشته باشیم.

فتحی همچنین خاطر نشان کرد: ۲۴۵ هکتار کلزا در هر دو شهرستان رزن و درگزین کشت شده است.

وی از طرح جهش تولید نیز خبر داد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حامی طرح جهش تولید بوده و در گندم حدود ۱۳ هزار هکتار در شهرستان رزن و ۵ هزار و ۵۷۸ هکتار در شهرستان درگزین میزان سطح اجرا بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن به تولید محصولات باغی نیز اشاره کرد و گفت: برداشت محصولات پاییزه از اواسط تابستان شروع شده است،در این بین سطح باغات سیب در شهرستان‌های رزن و درگزین  ۸۰۰ هکتار است و پیش بینی می‌شود ۲۸ هزار تن سیب برداشت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *