ساختار مدیریت بحران کشور نیازمند بازمهندسی جدی است

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مدیریت بحران در کشور تاکید کرد: در این حوزه باید یک بازمهندسی جدی در خصوص ساختارهای مسئول انجام شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان ارائه گزارش بررسی کمیسیون عمران در خصوص زلزله سال ۹۹ منطقه سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مسأله جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه از مسائل و مشکلات جدی در این حوزه است؛ چراکه حوادث غیرمترقبه وجود دارند و نمی‌توان از آنها فرار کرد اما باید یک بازمهندسی جدی در خصوص ساختارهای مسئول و قوانین این حوزه انجام داد.

وی تأکید کرد: باید سازمان‌های پاسخگو را ایجاد کنیم و قوانین لازم را برای رفع خلاءهای قانونی تصویب کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس در همین رابطه خاطرنشان کرد: در خصوص سیل سال ۹۸ بخش‌هایی از استان مازندران هنوز کشاورزان خسارت‌دیده پشت درب اتاق این اداره و آن اداره معطل دریافت خسارت هستند.

بابایی کارنامی گفت: گفته می‌شود که جلسات شورای عالی مدیریت بحران کشور از سال ۹۹ تشکیل نشده و سؤال اینجاست که چرا باید این اتفاق بیفتد؟ امروز ادارات کل مدیریت بحران در استان‌ها پاسخگوی نیازها و سؤالات مردم نیستند و البته یکی از مشکلات جدی آنها مسائل مالی است و همه اینها می‌طلبد که در مجلس نیز برای این ماجرا تدبیر جدی اندیشیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *