خسارت ۱۲۸۰ میلیارد تومانی خشکسالی به چهارمحال و بختیاری

خشکسالی یکهزار و ۲۸۲ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، منابع آبی و محیط زیست چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری گفت: کمبود بارش‌ها در استان سبب شده تا چهارمحال و بختیاری دومین استان خشک کشور اعلام شود که این موضوع بر بخش‌های مختلف استان تبعات ناگواری برجا می‌گذارد.

خسرو کیانی افزود: سال زراعی گذشته با کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها به پایان رسید و بارش‌های پاییزی قابل توجهی برای امسال پیش‌بینی نمی‌شود.

وی به خسارت ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی استان در فروردین سالجاری اشاره کرد و گفت: این خسارت وارده یکهزار و ۷۷۰ میلیارد تومان برآورد شده که برای جبران آن مکاتباتی با سازمان مدیریت بحران کشور انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری به وقوع ۳۰ فقره آتش‌سوزی در عرصه جنگل‌ها و مراتع سطح استان در نیمه نخست امسال اشاره کرد و افزود: آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته ۴۳.۷ هکتار از این عرصه‌ها را دربرگرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

کیانی به وقوع سیلاب تیرماه امسال در استان اشاره کرد و گفت: این حادثه ۲۳ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های زیربنایی، مسکونی و کشاورزی استان وارد کرد که جبران آن در دست پیگیری است.

چهارمحال و بختیاری در حالی وارد سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ شده است که با کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در سال آبی گذشته روبرو بوده و دومین استان کم‌بارش کشور اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *