نیازمند افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در کشور هستیم

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به بالا بودن حوادث و سوانح در کشور، نیازمند افزایش تعداد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر در کشور هستیم.

باقر محمدی شامگاه دیروز (دوم شهریورماه) در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر استان زنجان، در جمع خبرنگاران به موضوع آموزش نیروهای امداد در پایگاه‌های جاده‌ای اشاره کرد و افزود: لازمه پیشرفت، ایجاد آموزش‌های مناسب و راهبردی است.

وی با تاکید بر اینکه سالانه علاوه بر به‌روز شدن آموزش‌ها باید با توجه به فناوری و تکنولوژی در تجهیزات امدادی، آموزش‌های متناسب با تجهیزات را نیز برای امدادگران ارائه شود، تصریح کرد: در همین راستا و برای استفاده بهتر  به‌روز کردن آموزش‌ها از اولویت‌های اصلی هلال‌احمر است.

محمدی از فعالیت ۵۶۵ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کشور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بالا بودن حوادث و سوانح در کشور، نیازمند افزایش تعداد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر در کشور هستیم که این مهم مستلزم کمک و حمایت دولت در تجهیزات، منابع انسانی، اقلام مورد نیاز انبارها و اقلام تخصصی است تا در اختیار هلال‌احمر قرار گیرد.

وی به عملیات‌های امدادی هلال‌احمر اشاره کرد و متذکر شد: هلال‌احمر بر اساس قانونی که در مدیریت بحران تعریف و تعیین شده موظف است در حوادث و سوانح ورود پیدا کرده و وظیفه امداد و نجات را بر عهده دارد که در همین راستا تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر در سطح استان‌ها و شهرستان‌های کشور سازماندهی شده و در چند سال اخیر نیز امداد رسانی به موقع انجام‌ شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور تاکید کرد: در بحث لجستیک به لحاظ خودرویی مشکلاتی داریم که با پیگیری‌های انجام شده در تلاش برای رفع این مشکل هستیم و باید این بخش را نیز به‌روز کنیم.

محمدی به وضعیت انبارهای امدادی هلال‌احمر اشاره کرد و یادآور شد: در حفظ و نگه‌داری این انبارها اقدامات قابل توجهی شده که توانستیم این مکان‌ها را شارژ  و اقلام مورد نیاز را دپو کرده تا امدادرسانی مطلوب محقق شود.

وی با یادآوری اینکه با توجه به وضعیت جغرافیایی و سوق‌الجیشی ویژه زنجان، از این استان می‌توان به عنوان مرکز لجستیک  استفاده کرد؛ چراکه با هفت استان همسایه بوده و در حوادث و سوانح بهترین کمک‌رسانی  انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: استان زنجان به لحاظ کیفیت نیروی انسانی مطلوب است اما به کمی کمبود مواجه است و نواقص موجود نیز با کمک هلال‌احمر مرکز رفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *