کاهش ۳۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی بر اثر تداوم خشکسالی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود شدید بارش‌ها و بروز خشکسالی موجب کاهش ۳۰ درصدی تولید محصولات باغی و زراعی در استان شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از ایانا ،عطالله ابراهیمی درنشست شورای مدیران سازمان به کاهش تولید محصولات کشاورزی بر اثر تداوم خشکسالی در چهارمحال و بختیاریافزود: با توجه به بحران خشکسالی مدیریت آب و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی یک ضرورت است و باید  تلاش شود با رفتن به سمت کشت‌های متراکم مانند تولیدات گلخانه‌ای، کمبود آب در بخش کشاورزی جبران شود.
ابراهیمی به خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و گفت: خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک در کشور از ارزش ویژه‌ای برخوردار است و افزایش خرید گندم  باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: علارغم محدویت های خشکسالی و هجوم آفات در شهرستان خانمیرزا ،عملکرد تولید محصولات استراتژیک نظیر کلزا در این شهرستان مطلوب بوده است.
ابراهیمی گفت: یکی از دغدغه های مهم جهاد کشاورزی، حراست از اراضی کشاورزی بعنوان بستر تأمین امنیت غذایی و محور استقلال و خودکفایی است وتامین امنیت غذایی نسل حاضر و آینده مستلزم حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و استفاده بهینه، مستمر و موثر از آن می باشد لذا با استقرار گشت حفاظت اراضی کشاورزی و با همکاری سایر دستگاههای اجرایی و قضایی باید از تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی جلو گیری کرد.
وی، بر سرعت بخشی به طرح کاداستر اراضی کشاورزی در راستای ایجاد پایگاه جامع و یک پارچه‌ی داده اطلاعات مکانی و توصیفی ، فراهم شدن بستر پایش و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و برنامه ریزی جهت مدیریت یک پارچه‌ی اراضی در استان تاکید کرد.
 ابراهیمی از راه اندازی سامانه توزیع نهاده های دامی در استان خبر داد و افزود: در راستای جلوگیری از انحرافات، رصد و نظارت بر توزیع نهاده های دامی  در آینده نزدیک سامانه توزیع نهاده های دامی در استان راه اندازی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *