توفان ۵۳۷ سیستانی را راهی بیمارستان کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۳۷ نفر در سیستان از پنجم مرداد تا کنون به دلیل عوارض ناشی از گردو غبار به مراکز درمانی مراجعه کردند.

علیرضا شهرکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: ۵۳۷ نفر در سیستان از پنجم مرداد تا کنون به دلیل عوارض ناشی از گردو غبار به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۴۳۰ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۰۷ نفر هم به دلیل شدت عارضه بستری شدند.

وی افزود: از پنجم تا نهم مرداد سه روز توفان گردو غبار در منطقه سیستان  وجود داشت که بیشترین سرعت باد طی این مدت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت و دید افقی هم به ۵۰۰ متر  در مرکز فرودگاه زابل رسید.

وی ادامه داد: این موارد در جایی هست که ما دستگاه سنجش داریم ممکن است در بعضی از قسمت‌ها و روستاهای منطقه سیستان به دلیل  واقع شدن در کریدورهای گردو غبار  شدت و  غلظت گردو غبار بیشتر از آن چیزی باشد که مردم مناطق دیگر سیستان تجربه کردند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: موضوع خسارت با توجه به اینکه این توفان‌ها همچنان ادامه دارد و جمع‌بندی خسارات در فرمانداری‌ها باید انجام و به ما برای پیگیری اعتبارات اعلام شود هنورز از طریق فرمانداری‌ها گزارشی مبنی بر خسارت توفان در منطقه سیستان اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *