برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران خوزستان

نشست ستاد مدیریت بحران خوزستان با هدف بررسی مشکلات کم آبی در استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان در این نشست که با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه اجرایی استان  برگزار شد ، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت : ١۵٠ مخزن  پنج هزار و ده هزار لیتری توسط قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام   برای آبرسانی به روستاهای دچار تنش آبی نصب می شود.


محمد مخبر افزود : ستاد اجرایی فرمان حضرت امام آبرسانی به یک هزار و  ١٠٠ روستا را در دست اقدام دارد و تاکنون آبرسانی به ۴٠٠روستا به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خوزستان بیان کرد : ساخت و راه اندازی دو کارخانه لبنی و  صنایع تبدیلی  و بسته بندی با کیفیت محصول خرما در استان در دست بررسی و مطالعه می باشد و بزودی عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.

در این نشست  مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: وضعیت خشکسالی در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است .

محمد سبزه زاری افزود :  با توجه به الگو‌های هواشناسی حتی اگر در سال زراعی آینده شاهد بارش‌های مناسبی هم باشیم، اما این خشکسالی در سال بعد ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این نشست گفت: طبق بررسی‌های کارشناسان ما خسارت‌هایی احتمالی خشکسالی ناشی از کمبود آب در بخش کشاورزی و مناطق روستایی  نزدیک به ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود.


خدارحم امیری زاده افزود: بحران کم آبی و خشکسالی بر کشت دیم گندم استان تاثیر منفی زیادی را خواهد داشت.


ایزدی، معاون سازمان آب و برق خوزستان نیز در نشست ستاد مدیریت بحران خوزستان گفت :  برای رسیدن هرچه سریع‌تر آب به مناطق پایین دست، خروجی سد‌های دز و کرخه را افزایش دادیم و در حال حاضر وضعیت آب برای نخیلات مشکلی ندارد

ایزدی افزود: طرح غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبی کشور ۵۰ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد  و  این طرح از  سد دز تا آخرین نقطه مرزی استان امتداد دارد و در صورت بهره برداری کامل از آن مشکل آب همه روستا‌های خوزستان حل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *