سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور ظرفیت بالایی در پیشگیری دارد

سیزدهمین نشست تخصصی در حوزه مدیریت بحران با موضوع «ارائه سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور» به همت پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت بلایای طبیعی با حضور ۴۰۰ نفر از اساتید و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.

به گزارش آریا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در این نشست که به دلیل شرایط حال حاضر کشور و برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، به صورت برخط برگزار شد، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و دبیر شورای عالی مدیریت بحران، حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مصطفی محقق هماهنگ‌کننده ارشد مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم)، مرتضی بسطامی عضو هیأت علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله رئیس اندیشکده نوآوری و آینده‌پژوهی در مدیریت بحران پژوهشکده سوانح طبیعی، سید امیرحسین گرکانی رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت بلایای طبیعی و عاطفه سلیمانی همکار پژوهشی پژوهشکده سوانح طبیعی به ارائه بحث پرداختند.
در این نشست، گزارش کامل سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور برای نخستین بار به صورت عمومی از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی ارائه شد.
اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران در تماس تلفنی با پژوهشکده سوانح طبیعی ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور به عنوان نقشه راه و دارای ظرفیت بسیار بالایی است که با توجه به وضعیت کشور به لحاظ حوادث و سوانح می‌تواند راه را هموارتر و کامل‌تر نماید؛ به این شرط که همه باور به این داشته باشیم که کشور ما، کشوری بحران‌خیز است و مدیریت حوادث و سوانح باید به صورت دقیق صورت گیرد.
نجار ادامه داد: مسئولیت طرح تدوین لوایح، تصویب‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی قانون مدیریت بحران کشور طی حکمی به پژوهشکده سوانح طبیعی سپرده شد که این امر با همراهی صاحب‌نظران حوزه مدیریت بحران به خوبی توسط پژوهشکده انجام گرفت.
معاون وزیر کشور تاکید کرد: سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور به عنوان نقشه راه مدیریت بحران کشور، ظرفیت بالایی به خصوص در مبحث پیشگیری دارد.
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: پس از تدوین سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور، این سند به تمام دستگاه‌ها ارسال و نظرشان اخذ شد و در نهایت پس از اعمال اصلاحات لازم، در تیر۱۳۹۹ در ستاد ملی به تصویب رسید و به ریاست جمهوری جهت طرح در شورای عالی مدیریت بحران کشور ارسال کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *