مدیریت بحران کجاست؟/ پاسکاری بحران آب تبریز بین شرکت توزیع برق و آبفا

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، علت قطعی آب شرب شهروندان تبریزی را قطع مکرر برق اعلام کرده است، موضوعی که شرکت توزیع برق آن را تکذیب و اعلام کرده است: قطعی آب ربطی به قطعی برق ندارد!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این روزها علاوه بر قطعی‌های پی در پی برق، قطعی‌های طولانی مدت آب نیز به مشکلات شهروندان تبریزی افزوده شده است.

قطعی آب در مناطق مختلف تبریز موجی از واکنش‌ها و نارضایتی‌ها را در پی داشته و تاکنون پاسخی قانع‌کننده از سوی مسوولان به این وضعیت داده نشده است.

قطعی‌های چندین ساعته آن هم بدون اطلاع‌رسانی در حالی انجام می‌شود که استاندار آذربایجان‌شرقی گفته بود در حال حاضر مشکلی در تأمین آب نداریم.

اگرچه مسوولان آب و فاضلاب توپ را به زمین مسوولان شرکت برق می‌اندازند و علت قطعی آب را به قطعی‌های برق ربط می‌دهند اما مسوولان شرکت توزیع برق این موضوع را رد می‌کنند.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان تبریز در این خصوص گفته است: تبریز تنها کلان‌شهر دارای آب مازاد بوده و دلیل قطعی آب شهر، قطعی مکرر برق است.

حالا شرکت توزیع نیروی برق تبریز اطلاعیه داده و اعلام کرده است: قطعی‌های عمده‌ای که هفته اخیر در شبکه آبرسانی رخ داده ارتباطی با قطعی برق نداشته و ناشی از محدودیت منابع آبی است!

این شرکت همچنین ادعا کرده است: بر اساس مصوبات جلسه مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، چاه‌های آب شرب از لیست قطعی‌ها حذف شده است.

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی هم در واکنش به اطلاعیه شرکت توزیع برق تبریز با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر ارتباط تنگاتنگ قطعی‌های برق با تأمین و تولید آب اعلام کرده که قطعی برق بدون برنامه‌ریزی از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری آغاز و در ۱۵ روز اخیر تشدید شده است. 

این شرکت تاکید کرده است که هرچند با پیگیری‌های مستمر شرکت آب و فاضلاب و دستورات مسوولان عالی استان، قطعی‌های برق در تأسیسات تأمین و تولید از روز گذشته کاهش یافته ولی این امر جبران‌کننده مشکل کاهش شدید ارتفاع مخازن تأمین آب کلان‌شهر تبریز به دلیل قطعی برق طی ماه‌های گذشته نیست.

مدیریت بحران کجاست؟ / مدیران برق و آب باید مرد بحران باشند

رقابت شرکت توزیع برق تبریز و آبفا آذربایجان‌شرقی برای صدور اطلاعیه حتی صدای امام جمعه تبریز را هم درآورد.

امام جمعه تبریز با اشاره به قطعی‌های مکرر آب و برق گفته است: مشکلات را می‌دانیم، همراهی مردم در صرفه‌جویی لازم است اما از سوی دیگر آب هم قطع می‌شود؛ مدیریت بحران کجاست؟ 

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم همچنین تاکید کرده است: مدیران برق و آب و بحران ما باید مرد بحران باشند و در روز بحران برنامه‌ریزی لازم را بکنند تا مردم تحت فشار قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *