آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات منصورآباد شیراز

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، از آتش سوزی گسترده در ارتفاعات منصور آباد خبر داد و گفت: هشت ایستگاه آتش نشانی به همراه نیروهای داوطلب سازمان آتش‌نشانی شیراز در اطفای این حریق پنج ساعت بی وقفه تلاش کردند.

محمدهادی قانع شامگاه چهارشنبه ٩ تیرماه در بیان جزییات این حادثه عنوان کرد: ساعت ۱۵:۲۲ امروز آتش سوزی گسترده در مراتع ارتفاعات منصور آباد به سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام شد و به دنبال آن تیم‌های اطفا حریق از هشت ایستگاه به محل اعلام شده اعزام شدند.

او اظهار کرد: منطقه وسیعی از مراتع که در قسمت دامنه، قله و دره ارتفاعات منصورآباد واقع شده بود، به علت نامعلوم طعمه حریق شده بودند و با توجه به وزش بسیار شدید باد، هر لحظه بر گسترش آتش افزوده می‌شد.

قانع با بیان اینکه عدم دسترسی خودروهای آتش نشانی به کانون آتش، کار را برای خاموش سازی این حریق دشوار کرده بود، گفت: آتش نشانان با همکاری نیروهای داوطلب سازمان آتش‌نشانی شیراز و با استفاده از وسایل خاموش کننده دستی، آتش سوزی در این منطقه را که در حال گسترش بود، با تلاش نفس‌گیر خود مهار و خاموش کردند.

او بیان کرد: در صورت مهار نشدن این حریق گسترده خطر سرایت آن به بخشی از باغات این منطقه وجود داشت که خوشبختانه از بروز فاجعه گسترده جلوگیری بعمل آمد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود با رعایت نکات ایمنی، فضای سبز اطراف شهرمان را به فضایی سیاه تبدیل نکرده و منابع طبیعی را مخاطره نیاندازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *