برگزاری اولین دوره آموزشی پیشگیری و مقابله با آتش سوزی جنگل ها و مراتع

دوره آموزشی پیشگیری و مقابله با آتش سوزی جنگل ها، مراتع و علفزارها همراه با اعطای گواهینامه رسمی به شرکت کنندگان از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز البرز، این دوره با حضور مسئولین ستادی و اجرایی مجموعه مدیریت شهری کرج، یگانهای حفاظت منابع طبیعی آبخیزداری و اداره کل راه و شهرسازی و محیط زیست استان البرز، مدرسین دانشگاه و دیگر دستگاه های مرتبط با موضوع پیشگیری و مقابله با آتش سوزی جنگل ها، مراتع و علفزارها در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای کوثر برگزار شد.
تدریس آموزشی پیشگیری و مقابله با آتش سوزی جنگل ها، مراتع و علفزارها با حضور مدرس آتش پاد مهدی بنایی برای حضار برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، قائم مقام سازمان، با بیان اینکه آتش سوزی جنگلها و مراتع در فصل گرما، قابل پیش بینی و کنترل می باشد، افزود: در این راستا، عدم برنامه ریزی دقیق و کنترل به موقع باعث گسترش حریق و ایجاد بحران می گردد.

عسگری تعامل و همکاری مردم، سازمان‌ها و ارگان‌ها را در پیشگیری و مقابله مهم دانست و گفت: امید است با برگزاری این دوره های آموزشی بتوانیم در راستای پیشگیری و اطفاء از این بحران اقدامات مثمر ثمری را انجام دهیم.

گفتنی است؛ در این دوره آموزشی مسائل مربوط به پیشگیری و مقابله با آتش سوزی جنگل ها، مراتع و علفزارها در قالب پاورپوینت برای حاضرین در جلسه نمایش داده شد.

”پیشگیری بهتر از درمان“ نه تنها ضرب المثل درستی در بهداشت و درمان است بلکه در سایر بخشهای زندگی فردی و اجتماعی کارگشاست بدون تردید در این موضوع نیز پیشگیری مطلوبتر از مقابله با آتش سوزی است. گذشتگان به ما بخشیدند ما نیز به آیندگان اهداءکنیم.

رئیس اداره آموزش آتش نشانى شهردارى کرج ادامه داد: ٣١ ایستگاه عملیاتى به صورت شبانه رورزى براى مقابله با آتش سوزى مراتع، جنگل ها و علفزار ها آماده باش کامل هستند.

پویا حسرتى افزود: مردم مى توانند با شماره گیرى ١٢۵ آتش سوزى مراتع، جنگل ها و علفزار ها را به ستاد آتش نشانى براى مقابله گزارش دهند.

در این دوره آموزشی مسائل مربوط به پیشگیری و مقابله با آتش سوزی جنگل ها، مراتع و علفزارها در قالب پاورپوینت برای حاضرین در اولین دوره آموزشی پیشگیری و مقابله با آتش سوزی جنگل ها، مراتع و علفزارها نمایش داده شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *