قانون جدید مدیریت بحران هماهنگی‌ها را بیشتر کرده است

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: در قانون جدید مدیریت بحران کشور به شکل منسجم و پویایی دستورالعمل‌ها و قوانین تدوین شده است.

دکتر«احمد کرمی» در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به سیل فروردین ماه ۹۸ از آن به عنوان تجربه‌ای گرانبها در مدیریت بحران یاد و اظهار کرد: در آن زمان اگر تمهیدات و ملاحظات لازم قبل از بحران انجام نمی‌شد قطعا با خسارات جانی و مالی فراوانی روبه رو می‌شدیم اما ستاد بحران استان در آن زمان موفق شد از تلفات انسانی و خسارت مالی فراوان جلوگیری کند.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که ما در آن زمان تمام و کمال  و بی‌نقص عمل کرده‌ایم، اتفاقا با وجود موفقیت بالا شاهد برخی ضعف‌ها در زیرساخت ها بودیم که باید در دستور کار اصلاح قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران کشور گفت: در این قانون به شکل منسجم و پویایی دستورالعمل ها و قوانین تدوین شده تا ضمن اینکه شاهد هماهنگی و هم افزایی در ستاد مدیریت بحران باشیم در عین حال فرماندهی واحد بر این ستاد حاکم باشد.

وی در ادامه خواستار رفع نواقص دستگاه های اجرایی در بحث مدیریت بحران شد و گفت: هر دستگاه باید ضمن توجه به قوانین و دستورالعمل های بالادستی در مدیریت بحران به ویژه قانون جدید مدیریت بحران، می تواند نسخه بومی خود در کاهش خطر و سوانح را تدوین و دنبال کند. 

به گزارش ایسنا، در این نشست علل و عوامل سیل فروردین ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تقویت نقاط مثبت و قوت و رفع موانع و نقاط ضعف تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *