گرم‌ترین روزهای تابستان در اردبیل با تشدید خشکسالی در راه است

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: گرم‌ترین روزهای تابستان با تشدید خشکسالی بی‌سابقه در استان اردبیل در هفته‌های پیش رو در جریان است.

سیاوش محمدی هشتم تیرماه در جلسه کمیته هواشناسی ستاد بحران اردبیل اظهار کرد: ما شرایط متفاوتی را در استان اردبیل در وضعیت اقلیمی سپری می‌کنیم به طوری که ۸۰ درصد مناطق مختلف استان اردبیل در حال حاضر درگیر خشکسالی شدید و بسیار بحرانی هستند.

وی به کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی بارش‌ها نسبت به بلند مدت و سال گذشته اشاره کرد و گفت: بعید به نظر می‌رسد که در فصل تابستان بارش‌هایی را داشته باشیم و قطعا باید منتظر فصل پاییز بود تا با آغاز سال زراعی جاری وضعیت بهبود پیدا کند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای اخیر در مناطق مختلف جنوبی و شمالی استان اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته کوثر، پارس‌آباد و گرمی با ۴۰ درجه گرمای هوا روزهای گرم تابستانی را سپری می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: مناطق مرکزی استان دمای ۳۲ تا ۳۵ درجه را تجربه می‌کنند و تا پایان هفته هوای گرم همراه با آسمان صاف در مناطق مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

وی گرم‌ترین شهرستان‌های استان را در ۲۴ ساعت گذشته کوثر با دمای هوای ۴۰ درجه اعلام کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به شرایط جوی این وضعیت با دغدغه و نگرانی‌هایی همراه بوده و تداوم پیدا کند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: البته در مناطق مختلف کشور آثار خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها را به عینه شاهد هستیم و در استان اردبیل که میزان بارش‌ها در فصل بهار در حد نرمال بود، امسال به پایین‌ترین حد خود در سه دهه اخیر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *