کاهش۲۰ درصدی بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد

میزان بارندگی‌های سال زراعی استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، استاندار این استان در آئین افتتاح ۲۴ طرح هفته دوازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، با بیان اینکه میزان بارندگی‌های سال زراعی استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است، گفت: این میزان به نسبت بلند مدت کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.
حسین کلانتری با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی است که با تنش آبی رو به رو است، عنوان کرد: ما نهمین استان دارای تنش آبی در کشور هستیم.
کلانتری با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه‌های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور است، بیان کرد: وزارت نیرو و در راس آن وزیر نیرو توجه خاصی به این استان داشته‌اند و خروجی آن را می‌توان در احداث سد چم شیر در گچساران و تامین اعتبار سد تنگ سرخ از طریق ماده ۵۶ مشاهده کرد.
وی با اشاره به پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ برای طرح‌های سد‌های آبریز و سقاوه، بیان کرد: با تحقق این مهم یک اطمینان بخشی برای استان به وجود می‌آید که بتوان سخت‌ترین شرایط را هم پشت سر گذاشت.
کلانتری تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که پنج طرح در تابستان ۹۸ کلنگ زنی شد و در تابستان ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیدند.
وی عنوان کرد: پنج طرح شامل گام نخست پست بهمئی، خط ۱۳۲ کیلو ولت شاهد- بهمئی، فیبر نوری خط بهمئی- مختار- یاسوج ۴۴، پست موبیل دهدشت و نیروگاه کوچک مقیاس مفنا (گچساران) در استان به بهره‌برداری رسید.
کلانتری بیان کرد: ارزش سرمایه گذاری پروژه‌هایی که در استان کهگیلویه و بویر احمد به بهره برداری رسید بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *