هشدار محیط زیست یزد درباره آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد نسبت به وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها با گرم‌تر شدن هوا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حبیبی پور گفت: آتش سوزی در طبیعت استان یزد عمدتاً ناشی از سهل انگاری و بی احتیاطی توسط عوامل انسانی مخصوصاً گردشگران است و با توجه به فرارسیدن فصل گرما و افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه‌های طبیعی احتمال خطر آتش سوزی افزایش می‌یابد.


وی افزود: جنگل‌های باغ شادی خاتم به عنوان تنها جنگل طبیعی استان و ادامه جنگل‌های زاگرس و همچنین منطقه شیرکوه تفت از مناطق آسیب پذیر و حساس محیط زیست به لحاظ وقوع حریق و آتش سوزی بوده و خطر آتش سوزی در این مناطق بالاست.


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد تصریح کرد: مهم‌ترین توصیه به شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیش گیری از وقوع آتش سوزی را رعایت و از روشن کردن آتش، رهاکردن سیگار، چوب کبریت و یا هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.


حبیبی پور با اشاره به مشکل بودن مهار و اطفای حریق با توجه به شرایط طبیعی، امکانات محدود و دشورای‌های دسترسی اظهار داشت: با اندکی توجه و رعایت نکات ساده می‌توانیم از وقوع حادثه‌های ناگوار جلوگیری کنیم. همشهریان می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش سوزی از طریق تلفن گویای ۱۵۴۰ نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *