کاهش ۳۴ درصدی بارندگی ها در آذربایجانغربی

بارندگی ها در آذربایجانغربی ۳۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزمهاباد؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: در سال زراعی جاری تا امروز ٢٣۴.٧ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده است که این میزان درمدت مشابه سال گذشته ٣۵٣.۶ میلیمتر بود.

محمدپور افزود: بارندگی ها در آذربایجانغربی نسبت به سال گذشته در کل استان ۳۴ درصد و نسبت به نرمال ۲۸ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ میزان بارندگی در شهرستان مهاباد تا امروز اول تیر،  ٣۵٣.٧ میلیمتر بوده که  این میزان در سال گذشته زراعی ۴۵٩.٧ میلیمتر بوده است.

محمدپور تصریح کرد: با این اوصاف بارندگی ها در مهاباد در مقایسه با سال گذشته ۴۵ درصد و نسبت به نرمال ۳۶ درصد کاهش داشته است.

وی، در خصوص پر بارش ترین و کم بارش ترین شهرهای آذربایجانغربی هم گفت: بیشترین بارش درسال زراعی جاری در شهرستان سردشت با ۴٧۵.۶ میلیمتر و کمترین بارش در چالدران ١۴٧.٧ میلیمتر ثبت شده است.

رئیس هواشناسی شهرستان مهاباد اضافه کرد: بارندگی ها در سردشت در مقایسه با سال گذشته ۳۹ درصد و نسبت به نرمال ٣٠ درصد کاهش را نشان می دهد و در چالدران هم در مقایسه با سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به نرمال ۵۴ درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *