لزوم کاشت درختان مثمر برای مبارزه با بیابان‌زدایی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، بر لزوم کاشت درختان مثمر برای مبارزه با بیابان‌زدایی، تأکید کرد و گفت: تلاش شود مردم از منابع طبیعی سرشار بدون اینکه اصل منابع در اختیار آن‌ها قرار گیرد استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، اظهارداشت: تلاش شود که دستاورد کم ماه مبارک رمضان با عمل صالح و اجتناب از گناه حفظ شود.

وی با اشاره به این‌که انفال در نظام مقدس اسلامی، حراست و حفاظت از محدوده منابع الهی است، اظهارداشت: در مرحله اول باید مطابق اصول و قانون از آن‌ها حراست کرد.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در نقطه مقابل حراست و استفاده از این منابع مهم، از سویی اصل آن‌ها در اختیار نظام و از سوی دیگر در اختیار مردم قرار گیرد تا از آن منتفع شوند. بین حقوق نظام و مردم باید جمع ایجاد شود البته نباید برخلاف رسالت و وظیفه اولیه مبنی بر حراست از منابع طبیعی و آبخیزداری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که تلاش شود مردم از منابع طبیعی سرشار بدون اینکه اصل منابع در اختیار آن‌ها قرار گیرد استفاده کنند، ادامه داد: به‌عنوان مثال در قالب اجاره یا هر اقدام قانونی دیگر منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان می‌تواند با مردم هماهنگ باشد  و همکاری کند.

در پایان حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با تأکید بر مبارزه با بیابان‌زدایی در قالب با تعامل با مردم، بیان کرد: در این زمینه می‌توان به کشت درختان مثمر اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *