۷۵۰۰ مسکن آسیب‌دیده از زلزله در مسجدسلیمان تعمیر شدند

رئیس ستاد بازسازی مناطق مسجدسلیمان گفت: زلزله مسجدسلیمان تیرماه ۹۸ رخ داد که خانه‌ها خسارت بسیاری دیده‌اند ولی در این زمینه برای هفت هزار و ۵۰۰ واحد آسیب‌دیده کار تعمیراتی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله عمادی ظهر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زلزله مسجدسلیمان تیرماه ۹۸ رخ داد و برخی ساختمان‌ها دچار خسارت جزئی و برخی نیز دچار خسارت‌های کلی و غیرقابل سکونت شدند.

وی با اشاره به اینکه باید برای هفت هزار و ۵۰۰ واحد کار تعمیراتی انجام شد، افزود: کار تعمیرات این واحدها تا پایان سال ۹۸ انجام و به متقاضیان نیز تسهیلات، کمک بلاعوض و سیمان رایگان داده شد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق مسجدسلیمان تصریح کرد: یک هزار و ۵۰۰ واحد خسارت کلی دیدند و نیازمند بازسازی بودند و از این میان ۷۰۰ واحد قابلیت درجاسازی در مکان‌های قبلی را نداشته‌اند.

عمادی ادامه داد: با پیگیری‌های بنیاد، زمین ۱۰ هکتاری در اختیار ما قرار گرفت و ۵۴۰ واحد به شهرک امام رضا (ورودی شهر مسجدسلیمان فلکه دانشگاه آزاد) منتقل شدند.

وی عنوان کرد: برخی دیگر از آن ۷۰۰ واحد نیز در نقاط مختلف شهر جابه‌جا شدند چون در مکان قبلی امکان درجاسازی نبود.

رئیس ستاد بازسازی مناطق مسجدسلیمان خبر داد: ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای ساکن در مناطق آلوده به نفت نیز در شهرک ولی‌عصر در حال احداث است.

عمادی بیان کرد: ۹۰۰ واحد خسارت‌دیده کلی نیز در سطح شهر مسجدسلیمان، گُلگیر و روستاها وجود دارند که کار بازسازی آنها انجام شده و بیش از ۸۰۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت شهرک ولی‌عصر هزینه می‌شود، گفت: برای واحدهای خسارت‌دیده از زلزله نیز به ازای هر نفر ۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *