۳۴ عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد در ماه گذشته

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام ۳۴ مورد حادثه و امدارسانی به ۷۷ نفر حادثه دیده توسط نجاتگران هلال احمر استان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

«سیدمهدی حسینی» معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد در این باره اظهار کرد: ۳۴عملیات امداد و نجات در اردیبهشت ماه که شامل  ۱۰ عملیات جاده‌ای، ۹ مورد خدمات حضوری ، یک مورد مناسبتی ، دو مورد دریایی و ساحلی ، سه مورد خدمات شهری ، ۵ مورد سیل و آب گرفتگی و ۴ عملیات کوهستان بوده است.

حسینی تصریح کرد: در این عملیات‌ها ۷۷ نفر دچار حادثه شدند که ۲۷ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۹ نفر در خدمات حضوری ، ۳ نفر در عملیات دریایی و ساحلی، سه نفر در خدمات شهری، ۲۸ نفر در سیل و آب گرفتگی، هفت نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی در ادامه، گزارش عملیات امداد و نجات مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۶ نفر و همچنین توزیع ۱۰ بسته غذایی در میان حادثه دیدگان را در یک ماه گذشته اعلام کرد.

خدمات رسانی ۴۸  تیم به حادثه دیدگان

حسینی با بیان این که ۱۹۶ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۴۸  تیم به همراه ۲۱ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند، گفت: این تیم‌ها نسبت به اجرای ۲ مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان، میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را ۱۹ دقیقه و ۳۶ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۲۶ دقیقه و ۴۸ ثانیه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان، آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه‌ماندگان را در محورهای مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

شایان ذکر است این گزارش ارائه شده از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را شامل می ‎شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *