مجهز شدن محیط بانان برای اطفای سریع حریق

۳۱ قلم وسایل حفاظتی جهت اطفاء حریق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۲۵ میلیارد ریال تجهیزات اطفاء حریق در ادارات منابع طبیعی استان خبر در راستای کاهش خسارت ناشی از آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.

سید اسماعیل صالحی افزود: این تجهیزات شامل ۳۱ قلم وسایل حفاظتی جهت اطفاء حریق از جمله دمنده، لباس و دستکش مخصوص اطفاء حریق، بیل، آتشکوب، کوله پشتی و کلاه، دمنده است که بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی، با اشاره به گرم شدن هوا و احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی اضافه کرد: تامین و تجهیز این وسایل یکی از راه‌های کاهش خسارت در زمان وقوع حریق در این عرصه‌ها است.

  •  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همه ساله با گرم شدن هوا نیرو‌های اداره کل و همچنین یگان حفاظت به صورت آماده باش هستند تا زمان وقوع حریق کمترین خسارت به این عرصه‌ها وارد شود.

صالحی از فعال شدن گروه‌های همیار طبیعت و نیرو‌های گشت و مراقبت به منظور پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در این عرصه‌ها خبر داد و گفت: ارائه آموزش به این گروه‌ها و همچنین تامین تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

او از استقرار یک بالگرد با موافقت وزارت کشور در شهرستان لردگان به منظور پشتیبانی نیرو‌ها در زمان بحران خبر داد و افزود: سکوی فرود این بالگرد تا ۲ ماه آینده در اداره منابع طبیعی شهرستان لردگان احداث خواهد شد.

  •  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پارسال ۱۰ فقره آتش‌سوزی در سطحی بیش از ۱۱۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داد که بیشترین حریق در شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان، بروجن و لردگان اتفاق افتاد.

صالحی از مردم خواست: تا هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *