مشهد نسبت به سال گذشته، ۶۷ درصد کاهش بارندگی داشته است

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای مهرماه پارسال تاکنون تنها ۹۴ میلیمتر باران در مشهد باریده است و وضعیت کم بارشی تا پایان سال زراعی جاری بر استان خراسان رضوی حاکم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن عراقی‌زاده مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: میانگین بارندگی در مشهد ، در سال زراعی جاری ۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است با توجه به این موضوع که، میانگین بارندگی سالانه در استان خراسان رضوی ۲۱۰ و در کشور ۲۴۰ میلیمتر است.

محسن عراقی‌زاده در ادامه بیان کرد: از ابتدای مهرماه پارسال تاکنون تنها ۹۴ میلیمتر باران در مشهد باریده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۸۵ میلیمتر بوده است و این میزان نسبت به دوره آماری بلندمدت نیز کاهشی ۶۰ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: خراسان رضوی در سال زراعی جاری یکی از کم بارش‌ترین سالهای خود در دوره آماری را تجربه کرده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: در این مدت در استان ۱۱۸ میلمیتر باران باریده است که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۶۰ درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۴۰ درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: کمترین بارش ثبت شده در این مدت مربوط به ایستگاه تایباد با ۵۸ میلیمتر و بیشترین آن مربوط به ایستگاه ریوش با ۲۳۶ میلیمتر بوده است.

عراقی‌زاده در خاتمه خاطر نشان کرد: باتوجه به پیش‌بینی فصلی صادر شده، وضعیت کم بارشی تا پایان سال زراعی جاری بر استان خراسان رضوی حاکم خواهد بود و سال کم بارش در خراسان رضوی می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *