برگزاری مانور اطفاء حریق مراتع شهرستان های شمالی خراسان رضوی

مانور اطفاء حریق مراتع شهرستان های شمالی خراسان رضوی درقوچان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی  در حاشیه این مانور گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و مطالعات انجام شده شهرستان‌های بحرانی که بیشترین حریق در مراتع آن‌ها بوقوع پیوسته شناسایی و بر آن اساس دو مانور اطفاء حریق با مشارکت شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار می شود.
، سرهنگ احمد روحی افزود: اولین مانور اطفاء حریق با حضور شهرستان‌های شمالی استان شامل مشهد، کلات، درگز، قوچان، طرقبه و شاندیز، سرخس، چناران، در شهرستان قوچان برگزار و دومین مانور نیز در خرداد ماه سال جاری در شهرستان سبزوار ویژه شهرستان‌های جنوبی استان برگزار خواهد شد.
 رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان قوچان هم دزراین مانور گفت: این مانور در ۱۵ کیلومتری قوچان و با حضور ۵۰ تن از عوامل دست اندرکار برگزار شد.
امیر زمانی مقدم افزود: در سال گذشته بیش از ۳۱ مورد حریق در سطحی معادل ۶۵۰ هکتار از مراتع شهرستان قوچان اتفاق افتاده است.
وی برگزاری مانور اطفاء حریق در مراتع شهرستان را با توجه خشکسالی امسال برای جلب مشارکت مردم در ضرورت و اهمیت حفظ مراتع و جنگل‌ها بوسیله ساکنین ضروری دانست.  

برگزاری مانور اطفاء حریق مراتع شهرستان های شمالی خراسان رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *