گرم شدن هوا احتمال آتش سوزی مراتع کبودراهنگ را افزایش داده است

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ گفت: با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا، احتمال حریق و خاکستر شدن منابع و اراضی طبیعی زیاد است.

علی ویردی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی اطفا حریق منابع طبیعی بیان کرد: با توجه به گرم شدن هوا، تقویت پوشش گیاهی و خشک شدن زودتر از موعد گیاهان مرتعی، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را می‌طلبد.

وی افزود: برای به حداقل رسیدن احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها همه مردم، جوامع محلی و دوستداران طبیعت، ساکنان و گردشگران باید همکاری کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ اضافه کرد: به دنبال یک سهل انگاری همچون روشن کردن آتش و خاموش نکردن کامل آن، انداختن سیگار روشن در طبیعت، رها کردن بطری‌های شیشه‌ای که در اثر تابش آفتاب مانند عدسی عمل می‌کنند باید منتظر آتش سوزی و از بین رفتن عرصه‌های طبیعی باشیم.

ویردی بیان کرد: این کارگاه به منظور آشنایی هرچه بیشتر دست اندرکاران دولتی، جمعیت هلال احمر و محیط زیست شهرستان، جوامع محلی و همیاران طبیعت با شیوه‌های عملی و کاربردی در مواجهه با آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و اطفا به موقع آتش سوزی احتمالی، به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

وی گفت: این کارگاه آموزشی با حضور تعدادی از همیاران طبیعت، کارشناسان مروج منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر و محیط زیست، همیاران طبیعت، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد و فراگیران با نکات کلیدی مربوط به پیشگیری، پیش آگاهی، کشف و اطفا حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی آشنا شدند.

وسعت اراضی ملی همدان ۹۰۵ هزار هکتار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *