۱۰۳ تیم امداد و نجات تخصصی در اردبیل فعال هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ۱۰۳ تیم امداد و نجات به شکل تخصصی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

عزت‌الله ضربی در مراسم گرامیداشت هفته هلال احمر در اردبیل اظهار کرد: این تیم‌های امدادی در قالب ۵۰۱ نفر به شکل تخصصی به حادثه‌دیدگان در سوانح مختلف امدادرسانی می‌کنند به طوری که اعضای این تیم‌ها آموزش‌های مقدماتی، تکمیلی و تخصصی را در مراکز هلال احمر سپری کردند.

وی از جذب ۳۳ نفر نیروی متخصص و ایثارگر هلال احمر در بدنه این اداره کل خبر داد و تصریح کرد: با اخذ مجوزهای قانونی جذب این نیروها انجام شده تا ما در پایگاه‌ها و مراکز هلال احمر با کمبود نیروی متخصص و کار بلد روبه‌رو نباشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تلاش جمعیت هلال احمر استان را در کنار سایر نهادها در کنترل کرونا و کمک به آسیب‌دیدگان یادآور شد و گفت: هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی، غیرانتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی تلاش کرده تا از همان روزهای نخست شیوع کرونا با غربالگری و تب‌سنجی در ورودی و خروجی شهرها زمینه همکاری در مراقبت و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

ضربی افزود: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هلال احمر در کنار سپاه، بسیج و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سعی کرد تا به راه‌اندازی طرح ناظران سلامت و ناظران ارشادی کمک کرده و به نوعی با سرکشی‌های مستمر بستر ارتقا سلامت مردم را به وجود آورد.

وی به راه‌اندازی نقاهتگاه‌های مختلف در سطح استان و همچنین استفاده از تجهیزات و امکانات هلال احمر در کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: بیش از شش هزار بسته معیشتی با تلاش جمعیت هلال احمر استان تهیه و توزیع شده است.

ضربی از توزیع ۱۳۷ هزار لوازم بهداشتی و ۱۷ هزار بسته محلول ضد عفونی‌کننده خبر داد و خاطر نشان کرد: ۶۰ هزار ماسک در اختیار بیماران خاص و جامعه نیازمند استان قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هلال احمر متعلق به مردم است و منهای مردم هیچ موفقیتی نصیب این مجموعه داوطلب نمی‌شود و ما خوشحالیم که به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه در ارائه خدمات به مردم پیشگام هستیم.

ضربی بیان کرد: عمده نیروهای ما داوطلبان جوان و نجاتگران پرتلاشی هستند که با حضور در جاده‌ها و مسیرهای مختلف و در داخل شهر خدمات رایگانی را ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ از غنچه‌های هلال گرفته تا کانون‌های روستایی، عشایری، نیروهای داوطلب دانشجویی و دانش‌آموزی سعی و تلاشمان بر این است تا در انجام مأموریت اقدامات مؤثری را در تسکین آلام مردم انجام دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی به ویژه دوره‌های امداد و نجات تخصصی اشاره کرد و گفت:‌ همه داوطلبان جمعیت هلال احمر از نجاتگر گرفته تا عضو فعال در طرح ناظران سعی می‌کنند تا حضور مؤثری را در صحنه‌ها و رویدادهای مختلف داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *