پایگاه امداد و نجات باقرآباد سنندج امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه پروژه احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای باقرآباد واقع در مسیر سنندج به دیواندره در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز امیدواری کرد این پروژه تا پایان تابستان سال جاری آماده بهره برداری شود.

پیام جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مسیر سنندج به دیواندره پایگاه امدادی متعلق به جمعیت هلال احمر را نداشتیم اما به واسطه اهدای زمین از سوی یک خیر در این مسیر اقدام به احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای باقرآباد کردیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با بودجه ۱۶ میلیارد ریال اقدام به احداث این پایگاه کردیم، افزود: تمامی این مبلغ تخصیص و هزینه شده و نیروها و امکانات لازم برای آن هم تامین شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان عنوان کرد: آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر کردستان از قبل در محل فرودگاه سنندج احداث شده بود اما به دلیل مشکلات اداری به ما تحویل داده نشده بود که با پیگیری‌های لازم از دی ماه سال گذشته توانستیم آن را تحویل بگیریم.

وی با بیان اینکه برای تجهیز آشیانه بالگرد یک خیر ۵۰۰ میلون ریال کمک کرده است، ادامه داد: در حال حاضر بالگرد و کادر پروازی به صورت دایم در استان مستقر هستند.

جلالی به خدمات حمایتی هم اشاره و اضافه کرد: سال گذشته با کمک خیران بسته‌های بهداشتی به مبلغ شش میلیارد ریال و بسته‌های معیشتی به مبلغ هشت میلیارد ریال در استان توزیع شد.

ایجاد بانک امانات تجهیزات پزشکی در شهرهای کردستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: بانک امانات تجهیزات پزشکی همچون (ویلچر، عصا، کپسول اکسیژن) در تمامی شهرهای استان ایجاد شده که با کمک خیران یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز در این بخش هزینه شده است.

خیران سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال برای انجام ۲۱ عنوان پروژه داوطلبی کمک کردند

وی انجام پروژه‌های داوطلبی را ۲۱ مورد عنوان کرد که خیران در مقاطع مختلف بالغ بر چهار میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال به این پروژه‌ها کمک کرده‌اند.

وی به پرداخت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال مساعدت درمانی به مددجویان و بیماران خاص استان نیز اشاره و ادامه داد: از این میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال را جمعیت هلال احمر و ۶۰۰ میلیون ریال را خیران کمک کردند.

جلالی اعلام کرد: خیران همچنین برای ایجاد مرکز فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی شهرستان سقز ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کمک کردند که به زودی در این مرکز انواع دستگاه‌های تخصصی مستقر و راه اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع سال گذشته برای این پروژه‌های حوزه داوطلبان، خیران ۲۳ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال و جمعیت هلال احمر نیز ۱۷ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال کمک کردند.

فعالیت ۷۳۷ امدادگر سازماندهی شده در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در حال حاضر حاضر ۷۳۷ امدادگر سازماندهی شده در استان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

وی گفت: این امدادگران در تیم‌های عملیاتی آموزش‌های تخصصی جاده‌ای، کوهستان، آواربرداری و سیلاب را گذرانده و در بخش‌های مختلف ساماندهی شده‌اند.

امدادرسانی به ۲ هزار و ۳۳۹ حادثه دیده در کردستان

جلالی عنوان کرد: سال گذشته امدادگران این جمعیت به ۲ هزار و ۳۳۹ نفر حادثه دیده در استان امدادرسانی کردند که از این تعداد ۸۳۲ نفر مصدوم بودند.

وی به رهاسازی ۷۸ نفر در حوادث جاده‌ای اشاره و ادامه داد: در این مدت ۱۵۷ نفر به بیمارستان‌های سطح استان انتقال داده شده و ۸۱ نفر هم فوت شدند.

۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مرز باشماق مریوان غربالگری کرونا شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال طرح غربالگری کرونا در مبادی مرزی رسمی کل کشور به هلال احمر واگذار شد، ادامه داد: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تیم بهداشتی جمعیت هلال احمر استان در مرز باشماق مریوان مستقر شده و تاکنون حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر در این مرز غربالگری کرونا شدند.

اعضای جمعیت هلال احمر در مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه غربالگری کرونا انجام می‌دهند

وی با بیان اینکه از هفته گذشته غربالگری کرونا در مرز سیرابند بانه نیز به مجموعه وظایف ما اضافه شده است، افزود: از تمامی افرادی که قصد ورود به داخل کشور را دارند تست سریع گرفته می‌شود و در صورتی که مثبت باشد به شبکه بهداشت شهرستان تحویل داده می‌شوند.

توزیع ۲۰۰ تخته چادر در مناطق زلزله زده مریوان

جلالی گفت: ۱۷ فروردین ماه امسال زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتری حوالی مریوان را لرزاند که به محض اطلاع شش تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر استان برای برآورد خسارت‌های احتمالی به منطقه اعزام شدند که هیچگونه خسارت جانی نداشت اما دیوار برخی از منازل دچار ترک خوردگی شده بود.

وی افزود: مدیریت بحران شهرستان مریوان پس از بازدید از این مناطق نیازمندی‌ها را اعلام کرد و ما بر این اساس حدود ۲۰۰ تخته چادر را در این منطقه توزیع کردیم.

گرامیداشت هفته هلال احمر در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا برنامه‌های گرامیداشت هفته هلال احمر به شکل سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود، اظهار داشت: برنامه‌های این هفته با شعار ملی ” یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی” برگزار می‌شود و هر روز هفته نیز شعار مختص به خود را دارد.

وی بازدید از خانه‌های هلال، افتتاح یک خانه هلال جدید در سطح استان، توزیع یک هزار بسته‌ معیشتی، برگزاری مانور امداد و نجات و ارائه خدمات درمانی و توانبخشی با ۵۰ درصد تخفیف را از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته هلال احمر در استان برشمرد.

جلالی با عنوان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر تعدادی از برنامه‌های جمعیت هلال احمر به ویژه در حوزه آموزش به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: در این راستا دوره آموزشی «خبرنویسی، تکنیک‌های مصاحبه و گزارش نویسی» برای رابطین خبری اعضای هلال احمر سراسر کشور توسط روابط عمومی جمعیت استان به صورت آنلاین برگزار می‌شود که تاکنون ۲۵۰ نفر در آن شرکت کرده‌اند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

هر ساله همزمان با هشت می مصادف با ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ، هفته گرامیداشت هلال احمر در کشورمان آغاز می‌شود و تا ۲۴ اردیبهشت ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *