خشکسالی اهمیت مبارزه با آفات را دوچندان می‌کند

معاون توسعه مدیریت منابع سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به مبارزه با سن غلات در سطح ۱۷۳ هزار هکتاری اعلام کرد که باید در راستای جلوگیری از خسارت آفات و بیماری ها مبارزه، مراقبت و پیش آگاهی به موقع در اراضی کشاورزی صورت گیرد.

محمد پیشداد در اولین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد که در سال‌ زراعی جاری ۱۷۳ هزار هکتار مبارزه با سن مضر غلات در استان انجام شده است.

وی افزود که کاهش عملکرد محصول گندم به میزان ۳۰۰ هزار تن به دلیل خشکسالی در کردستان پیش بینی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد که به دلیل طغیان ملخ بومی در پنج شهرستان سروآباد، مریوان، شویشه، کامیاران و بانه عملیات مبارزه در سطح ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرها اجرا شده است.

وی عنوان کرد که به دلیل حساسیت شهرستان سروآباد به لحاظ مقدار اراضی رها شده، با بسیج کلیه همکاران بخشهای مرتبط و کشاورزان منطقه برای مبارزه و پیشگیری از گسترش آفات و جلوگیری از طغیان آن‌ها اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

پیشداد ادامه داد که در راستای جلوگیری از طغیان موش در مزارع به میزان ۲۰۰ میلیون تومان سم در اختیار کشاورزان استان کردستان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که برای قرنطینه و جلوگیری از ورود آفات در مرزها به ویژه آفت مگس مدیترانه‌ای، در دروازه‌های باشماق و سیران بند، دو مرکز آزمایشگاهی  بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برای احداث این دو مرکز آزمایشگاهی مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که آزمایشگاه مرز باشماق فعال و آزمایشگاه سیران بند بانه درحال راه اندازی است.

وی با تاکید بر بهرمندی محصولات کشاورزی وارداتی و صادراتی از گواهی سلامت درپایان یادآور شد که صدور گواهی سلامت برای محصولات کشاورزی وارداتی و صادراتی به عنوان یک اولویت مهم در مرزهای استان در جهت جلوگیری از ورود آفات و بیماری ها بسیار مهم و ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *