هشدار قرمز هواشناسی مدیریت بحران خراسان شمالی را آماده باش زد

معاون اداره کل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی استان مبنی بر احتمال بارش های شدید و رگباری باران و وقوع سیل، مدیریت بحران این استان به حالت آماده باش در آمد.

وارد کرد و بخش زیادی از مزارع کشاورزی و باغات نیز تخریب و یا آسیب جدید به آنها وارد کرد.
طبق آخرین گزارش سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ۴۵ روزه گذشته از بهار ۱۴۰۰ باران رگباری بهاری و سیلات همراه با تگرگ حدود ۳۰۴ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.
در حالی بارش های بهاری سال جاری به بخش کشاورزی استان خراسان شمالی خسارت وارد کرد که طبق گزارش هواشناسی میزان بارندگی در نیمه نخست سال زراعی جاری در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد کاهش یافت و براساس برآورد هواشناسی در سال زراعی جاری حدود ۵۹ درصد از مساحت دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتاری استان خراسان شمالی نیز در وضعیت خشکسالی شدید تا خفیف قرار دارند.
همچنین بروز خشکسالی شدید در استان در نیم فصل زراعی سال جاری باعث شد تا ۳۸ هزار هکتار از دیمزارهای گندم و جو به مرحله باروی نرسد و کشاورزان مزارع خود را به دلیل ناامیدی از ادامه رویش رها کردند که میزان خسارت های وارده به این دیمزارها نیز ۶۲ میلیارد ریال تخمین زده می شود.
استان خراسان شمالی در منطقه معتدل کوهستانی قرار داردد که میانگین بارش باران سالانه در این استان حدود ۲۴۰ میلیمتر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *