۵۰ خانه هلال در یزد راه‌اندازی شد/تجهیز امداد و نجات یزد به پهپاد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از راه اندازی ۵۰ خانه هلال در استان یزد از شهریور ۹۹ تاکنون در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حرازی زاده یزدی روز چهارشنبه در نشستی خبری با اشاره به نامگذاری ۱۸ اردیبهشت ماه به نام روز جهانی صلیب سرخ اظهار داشت: اولویت فعالیت‌های هلال احمر در سراسر کشور از جمله استان یزد، امداد و نجات است.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا سال گذشته اقلام و تجهیزاتی برای تجهیز امداد و نجات استان یزد دریافت شد، افزود: با تامین کامیون‌های سنگین و خودروهای سواری تلاش کردیم وضعیت لجستیک هلال احمر استان یزد را تقویت کنیم.

حرازی زاده یزدی از تجهیز امداد و نجات هلال احمر استان یزد به پهپاد خبر داد و گفت: یزد جزو نخستین استانهایی است که از این فناوری استفاده می کند.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد به تشریح فعالیت‌های هلال احمر در طول سال گذشته در حوزه های مختلف امداد و نجات، آموزش، داوطلبان و … پرداخت و اظهار داشت: فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای توسعه آموزش‌های هلال احمر فراهم آورد و دوره های متعددی برگزار شد که از مهمترین آنها می توان به برگزاری دوره آموزش در برابر مخاطرات یا دوره تربیت مربی برای ۹۵ نفر همراه با برگزاری آزمون خبر داد.

حرازی زاده یزدی همچنین از انعقاد تفاهمنامه هایی با حوزه های علمیه و پادگان ها خبر داد و اظهار داشت: این تفاهمنامه ها به منظور آموزش طلاب و سربازان و آشنا کردن آنها با آموزش های هلال احمر منعقد شده است.

وی همچنین به تشریح طرح هایی همچون آمران سلامت، ناظران سلامت و … پرداخت و گفت: تنها استانهایی در پیک چهارم کرونا دچار صدمات کمتری شدند که طرح شهید سلیمانی در آن استانها با موفقیت و با بیشترین مشارکت نیروهای هلال احمر، بسیج و علوم پزشکی اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل ۵۰ خانه هلال از شهریور سال ۹۹ تاکنون در استان یزد خبر داد و افزود: مقدمات راه اندازی ۲۰ خانه هلال دیگر نیز در سطح استان فراهم شده و این خانه ها با هدف خدمت رسانی با کیفیت بهتر و سرعت بیشتر در هنگام وقوع حادثه راه اندازی می شود.

حرازی زاده همچنین به تشریح سیل اخیر و فعالیت های امداد و نجات هلال احمر استان یزد در این زمینه خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *