بارندگی شدید به ۷ روستای شهر خور استان اصفهان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارندگی های شدید ۲۴ ساعت گذشته به هفت روستای محور جنوبی شهر خور این استان از جمله بیاضه، چاهملک، هفتومان و بازیاب خسارت زده است.

منصور شیشه‌فروش سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  هم اکنون مسیر ارتباطی روستای چاهملک در شهر خور همچنان مسدود است و جاده جندق – خور برای ساعاتی مسدود و اکنون بازگشایی شده است.

وی اظهارداشت: در این مدت در مناطق خور ، شرق و بخش هایی از شمال اصفهان به ۵۷ دستگاه خودرو، ۳۴ منزل مسکونی و واحد تجاری ، ۱۴ دهنه پل و ۲۱ رشته قنات خسارت وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد:  همچنین به یک واحد معدنی در روستای بیاضه و آبگرفتگی یک باب کتابخانه، مسجد و یک قلعه میراث فرهنگی در این منطقه آسیب دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این که این حادثه جوی خسارت جانی نداشته است، تصریح کرد: به خاطر بالا آمدن آب برخی از رودخانه‌های فصلی بخشی از مسیرهای ارتباطی و اراضی کشاورزی این مناطق آسیب دیده است.

به گفته شیشه فروش در این مدت ۶۲ تیم امدادرسانی متشکل از نهادهای مختلف به آسیب دیدگان خدمات رسانی کردند.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی از وقوع حوادث جوی در این مناطق تصریح کرد : تیمهای ارزیابی نهادهای ذیربط از فردا برای بدست آوردن میزان خسارت های وارده به این مناطق اعزام می‌شوند.

هواشناسی اصفهان از روز یکشنبه هفته جاری از سیلابی شدن این مناطق در پی تغییرات جوی در استان هشدار داده بود. 

نیروهای امدادی شهرستان های خور و بیابانک، نایین و اردستان به همین خاطر در آماده باش کامل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *