۴ اکیپ ۳۰ نفره در حال امداد و نجات به معدنچیان طزره دامغان

رئیس شورای کار معادن البرز شرقی (طزره دامغان) گفت: ۴ اکیپ ۳۰ نفره در حال امداد و نجات به معدنچیان محبوس در منطقه طزره دامغان هستند.

حسن روشنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا سمنان گفت: از روز شنبه ۱۱ اردیبهشت که این حادثه اتفاق افتاد بلافاصله تیم مدیریت بحران تشکیل شد و طبق اطلاعاتی که از استاد کار کارگاه و همکارانش گرفتیم عملیات امداد و نجات را آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای وقوع حادثه دو موضوع حضور معدنچیان در جبهه کار یا فرار از آن محل و حرکت به سمت تخریب مسجل شد.

روشنایی یادآور شد: تونل اضطراری به طول حدود ۳۰ متر حفر شد که به ازای پیش روی هر یک متر دستک‌هایی به داخل کارگاه ایجاد می شد تا از حضور معدنچیان در محل کار اطلاعاتی کسب کنیم.

نایب رئیس کانون شورای کار استان سمنان، افزود: پس از حفر تونل به سمت محل کار کارگران و عدم حضور آنها در این محل ، با توجه به احتمال حرکت معدنچیان به سمت گام تخریب باید ابتدا زغال و ریزش‌های ناشی از تخریب تخلیه شود.

وی عنوان کرد: به رغم شرایط جوی نامناسب و بارش باران در منطقه، اکیپ های امداد و نجات به صورت شبانه روزی در حال فعالیت می باشند.

روشنایی افزود: با مشاهده چوب های استفاده شده توسط معدنچیان و جرزهایی که بسته بودند حرکت کارگران به سمت گام تخریب بیشتر محتمل است و باید ریزش های داخل تخریب تخلیه شود و هنوز به صورت قطعی نمی توانیم دراین زمینه اظهار نظر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *