خشکسالی عرصه‌های زیست محیطی نهاوند را تهدید می‌کند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: بروز خشکسالی در سال‌جاری، عرصه‌های زیست محیطی و گونه های حفاظت شده این شهرستان را در معرض خطر و تهدید بیشتری قرار داده است.

مهرداد سلگی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: مناطق حفاظت شده نهاوند به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری حیات‌وحش، بسیار با اهمیت هستند بنابراین همه باید در حفظ و حراست از این عرصه‌ها تلاش کنند.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل ممنوعیت شکار، افزایش گشت و کنترل در مناطق شکار ممنوع شهرستان در دستور کار قرار گرفته است با این وجود از محیط‌بانان درخواست شده تا تمام سعی و تلاش خود را برای مراقبت و حفاظت از گونه‌های جانوری به کار گیرند و با متخلفان و شکارچیان برخورد بسیار جدی و قاطع داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند ادامه داد: به تازگی بازدیدی از مناطق زیر مجموعه این اداره صورت گرفت که در ارتفاعات دره «زاغه شادمانه» به چوپانان که گله‌های خود را در ارتفاعات منطقه حفاظت شده به چرا برده بودند تذکر داده شد.

سلگی همچنین از هشدار به متخلفان صید غیرمجاز ماهی در رودخانه گاماسیاب نهاوند خبر داد و عنوان کرد: در بازدید و گشت و کنترل رودخانه گاماسیاب منتهی به روستاهای بابارستم و مرادآباد به افرادی که در حال صید غیرمجاز ماهی در این رودخانه‌ها بودند تذکر داده و آن‌ها بعد از هشدار و اخطار منطقه را ترک کردند.

وی گفت: به منظور پیشگیری از صید غیرمجاز در فصل ممنوعه، اقدامات گشت و کنترل اداره محیط زیست شهرستان به خصوص در مناطق شکار ممنوع «گرین» و «تازناب» تشدید شده و در صورت مشاهده افراد متخلف ، آنها به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

سلگی اظهار داشت: افزایش مشارکت مردم در حفاظت از حیات وحش، آموزش و فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از شکار غیرمجاز نقش مهمی در پایداری جمعیت گونه‌های ارزشمند جانوری در زیست‌گاه‌های شهرستان به‌ویژه مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *