امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در روستاهای سیل زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی گفت: سیل بیش از ده روستا در استان به ویژه در شهرستان چایپاره را درگیر کرده و هلال احمر استان در حال امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی میان آسیب دیدگان است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی ،جعفرزاده در مورد آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان  اظهار داشت: از عصر دیروز که بارندگی‌های شدید و سیل آسا را شاهد هستیم و به ویژه در شمال استان روستاهای شهرستان‌های چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی این بارندگی‌های خسارات وارد کرده و بیش از ده  روستای این شهرستان ها در گیر سیل هستند.

وی افزود: در پی این اتفاق ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر استان شامل ۳۲ امدادگر و داوطلب برای امدادرسانی وارد عمل شدند.

جعفرزاده گفت: تیم‌های عملیاتی از شعب چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی به مناطق اعزام شدند و در مجموع چهار دستگاه خودروی کمک‌دار و ۳ دستگاه آمبولانس  برای امدادرسانی استفاده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه برابر گزارشات دریافتی نیروهای عملیاتی تا ساعت ۲۳:۲۱ شب گذشته بیشترین آبگرفتگی مربوط به روستاهای اعلامی در شهرستان چایپاره بوده که نیروهای عملیاتی تا کنون نسبت به تخلیه آب از منازل روستایی و محل‌های نگهداری احشام و علوفه دامی اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: در روستای آغجا قشلاق شهرستان خوی نیز ۱۰ باب منزل مسکونی توسط نجاتگران آب از محوطه منازل تخلیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *