بارندگی استان سمنان در سال زراعی جاری ۴۳ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: میزان بارش‌ها در استان از ابتدای مهر ۹۹ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۴۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، محمد طاهری عصر پنجشنبه در نشست هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: باتوجه به کاهش بارش‌ها، برای مدیریت و اصلاح الگوی مصرف، ستاد تنش آبی در شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تشکیل خواهد شد.

وی افزود: به دلیل کاهش بارش باران و برف در سال زراعی جاری، به احتمال از هفته های آینده عملیات آبرسانی به برخی از مناطق روستایی و عشایری استان سمنان با تانکر انجام خواهد شد و با توجه به‌ کمبود تانکر، هماهنگی با دستگاه های اجرایی برای در اختیار قرار دادن تانکرهایشان به شرکت آب و فاضلاب استان انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان درخواست کرد:  معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با دستگاه های اجرایی به منظور همکاری با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی با تانکر به مناطق دوردست و روستایی استان مکاتبه کند.

طاهری افزود: دبی چشمه‌سارها در بسیاری از نقاط استان سمنان ۵۰ تا ۷۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: براساس آمار، دبی چشمه‌سارهای مناطق خطیرکوه و کالپوش در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد و در مناطقی مانند کوه زر تا ۷۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: در ارتباط با مدیریت مصرف انرژی ادارات جلساتی به صورت مستمر با حضور معاونت توسعه مدیریت ومنابع استانداری سمنان در حال برگزاری است و براساس آمار ادارات خوش‌نام و بدنام در مدیریت مصرف انرژی معرفی خواهند شد.

استان سمنان سالانه ۱۳۳ میلیون متر مکعب کسری آب‌های زیرزمینی و ۳.۲ میلیارد مترمکعب کسری مخزن انباشته دارد و صرفه‌جویی ۱۷۸ میلیون مترمکعبی آب در سند سازگاری با کم آبی استان تا سال ۱۴۰۵ هدفگذاری و آغاز ‌شد.

در استان سمنان سالانه حدود یک میلیارد و ۲۴۸میلیون مترمکعب آب تولید می شود که هفت درصد از آن در بخش خانگی، ۸۸.۹ درصد در بخش کشاورزی و بقیه در بخش صنعت مصرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *