آموزش حدود ۴۰ هزار دانشجو معلم در دوره‌های امداد و نجات

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از آموزش حدود ۴۰ هزار دانشجو معلم در دوره‌های امداد و نجات در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین خنیفر، در آیین آغاز به کار طرح‌های نوین تشکیلاتی، تعلیماتی کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به پیشینه ارزشمند سازمان مردم نهاد جمعیت هلال احمر کشور، تقارن یک قرن سابقه فعالیت این دانشگاه و سازمان هلال احمر در ایران را نشانگر بالا بودن شاخص فرهنگی، اجتماعی در جامعه ایران از زمان های دور تا به امروز دانست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از پراکندگی مراکز تربیت معلم در سطح کشور خبر داد و افزود: رسالت آموزش در ایران بسیار خطیر و سنگین است.

وی با اشاره به شرایط سنی جذب دانشجو معلم از ۱۸ تا ۲۴ سال در این دانشگاه، تصریح کرد: دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در بهترین موقعیت سنی، آمادگی برای کسب مهارت های لازم را دارا هستند. این افراد می توانند بهترین منابع انسانی برای همکاری و همیاری با سازمان هلال احمر کشور به عنوان عضو دائمی آموزش دهنده نسل پیش رو باشند.

دکتر خنیفر، با معرفی استان خوزستان به عنوان استانی حادثه خیز از جهت سیل و زلزله، تغییر جهت آموزش‌های عمومی امداد و نجات به آموزش‌های تخصصی را لازم و ضروری خواند و تاکید کرد: حرکت از طرح همگانی امداد و نجات به سوی آموزش های تخصصی فرصتی مهم و ارزشمند است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان گفت: برنامه ریزی به منظور آموزش دوره‌های امداد و نجات به کلیه ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان با در اختیار داشتن فضا و امکانات ورزشی مراکز تربیت معلم مهیا کننده موقعیتی مناسب برای مدیریت بر شرایط بحران در سطح کشور است.

دکتر خنیفر، در ادامه جمعیت آموزش دیده از دوره‌های امداد و نجات در دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۸ را تعداد ۱۸ هزار نفر ذکر و خاطر نشان کرد: طی سال ۹۹ نیز تعداد ۳۹ هزار و ۸۴۴ نفر از آموزش‌های برگزار شده بهره بردند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، همچنین تعداد مهارت آموزان آموزش دیده دوره امداد و نجات در سال ۹۹ را ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام و اظهار کرد: این آموزش ها باید به استادان دانشگاه نیر تسری یابد.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، از آموزش بیش از ۲ هزار  نفر از کارکنان این دانشگاه خبر داد و گفت: تعداد ۷۹ هزار نفر نیز از آموزش های هلال احمر در حوزه امداد و نجات و کمک های اولیه بهره برده اند.

این مقام مسئول، بهره مندی و استفاده از سامانه اطلاعاتی و ارتباطی را مهم خواند و افزود: مختصرسازی، سبک سازی و ساده سازی آموزش ها بسیار مهم و اثرگذار است. ارائه آموزش های امداد و نجات در قالب آموزش های کپسولی و یا کوتاه توانمند سازی بیش از پیش افراد بر اساس اصول و ارزش‌های هلال احمر را به دنبال خواهد داشت.

وی، آموزش امداد و نجات به معلم را کسب شایستگی در وی دانست و اظهار داشت: شایستگی امداد و نجات شغل نیست. با توجه به نوع بحران ها آموزش های کوتاه، مختصر و مفید تسریع کننده اهداف پیش رو است.

دکتر خنیفر، سیستم آموزشی کشور را در راستای کمک و امداد رسانی به مردم در موقعیت‌های بحرانی دارای رتبه نخست خواند و گفت: از خودگذشتگی و جانفشانی ۳۶ هزار دانش آموز شهید، ۴ هزار معلم شهید و ۱ هزار و ۸۰۰ دانشجو معلم شهید طی ۸ سال دفاع مقدس کاملا گویا و نمایان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان از معلم در رویارویی با حوادث و بحران ها به عنوان یک ناجی یاد کرد و گفت: سوق آموزش های همگانی به سمت آموزش های تخصصی مانع بسیاری از آسیب ها و مشکلات در کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *