طراحی۴۰ برنامه برای مواجهه صنعت برق با فصل گرما

مدیرعامل توانیر از تدوین ۴۰ برنامه برای رویارویی با زمان اوج مصرف تابستان در صنعت برق کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، محمدحسن متولی زاده، گرمای زودرس و کمبود آب نیروگاه‌های برق آبی را از مهمترین چالش‌های امسال عنوان کرد و گفت: این اتفاق، اجرای زود هنگام برنامه‌های صنعت برق را ناگزیر ساخته و در این ارتباط ۴۰ برنامه از سوی توانیر تنظیم شده که با امضای معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در این برنامه به تفکیک وزارتخانه و شرکت‌های مادر تخصصی تقسیم کار شده و مسئولیت‌های هر یک از شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای در این ارتباط ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به برنامه‌های تعیین شده برای مدیریت بار در استان‌ها، ادامه داد: در این برنامه‌ها، سقف پاداش‌ها جهت اختصاص به مشترکان و یا سایر اولویت‌های استان تعیین شده که به استانداران اعلام می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی، ادارات باید در اولویت نخست برنامه‌های مدیریت مصرف باشند و این اقدام را باید از خودمان شروع کنیم و موضوع سیستم‌های سرمایشی و روشنایی در ادارات باید با جدیت دنبال شود. این روش هم در ادارات شرکت‌های زیر مجموعه و هم در سایر بخش‌ها مثل اتاق فرمان پست‌ها باید اجرا و به جد از استفاده از سیستم‌های سرمایشی خودداری شود.

وی مکاتبه با مراکز حساس و بیمارستان‌ها برای اطمینان از آمادگی دیزل ژنراتورهای این مراکز را ضروری دانست و با اشاره به طراحی بروشورهای اطلاع رسانی جهت رعایت الگوی مصرف برق به مشترکان، بر لزوم هماهنگی در اطلاع رسانی به مردم تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *