ستاد مدیریت بحران سرپل‌ذهاب آماده اطفای هرگونه حریق احتمالی باشد

فرماندار سرپل‌ذهاب از دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران خواست باتوجه به شروع فصل گرما، افزایش دما و امکان حریق در جنگل‌ها و مراتع شهرستان نیاز است اشرافیت و آمادگی کامل برای مهار هرگونه آتش‌سوزی را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «نورالدین فرزادی‌پور» عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران سرپل‌ذهاب با محوریت پیشگیری از وقوع و اطفای حریق افزود: در روزهای تعطیل که مردم به دامان طبیعت می‌روند آتش‌سوزی در مراتع بیشتر می‌شود از این رو ادارات مربوطه باید آموزش‌های فرهنگی لازم را در اختیار مردم قرار دهند.

وی اظهار داشت: دیده‌بان منابع طبیعی نیز در مناطق هدف و مستعد آتش سوزی مستقر شوند که کار اطلاع رسانی به موقع را برعهده داشته باشند.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب گفت: ظرفیت سازمان های مردم نهاد دوست دار منابع طبیعی و محیط زیست می تواند کمک بسیاری در پیشگیری از آتش سوزی و فرهنگ سازی باشد از این رو از ظرفیت این سازمان در خصوص فرهنگ‌سازی و پیشگیری از حریق استفاده گردد.

فرزادی پور اضافه کرد: باید محدوده مراتع روستاهای شهرستان مشخص شود و در اختیار دهیاران و شوراها قرار گیرد و با مجهز کردن دهیاری‌ها برای اطفا حریق به هنگام بروز بحران از آنها استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام اطفای حریق و در زمان بروز بحران از نیروهای ارتش و بسیج برای مهار آتش سوزی به کارگیری شود.

وی یادآور شد: با تهیه امکانات لازم برای بروز بحران باید آمادگی نسبی را داشته باشیم تا بتوانیم به هنگام بحران مقابله کنیم و درمانده نباشیم.

سرپل ذهاب ۸۸ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۳۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.

این شهرستان در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *