اغلب نقاط آذربایجان غربی دچار خشکسالی نسبی هستند

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارشها در استان ۲۷ درصد نسبت به سال زراعی گذشته کاهش یافته است.

حبیب عبدلی در گفت و گو با ایسنا در خصوص میزان بارندگی های ثبتی در استان طی سال زراعی جاری اظهار کرد:  مجموع بارندگی سال زراعی استان تا ۲۸ فروردین سال جاری، ۲۰۵.۹ میلیمتر است که نسبت به بلند مدت ۱۶ درصد کاهش و نسبت به آمار مشابه سال قبل ۲۷درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص بارشهای مرکز استان نیز گفت: مجموع بارشها در ارومیه ۲۱۲.۳ میلیمتر بوده  که نسبت به بلند مدت ۱۸ درصدکاهش و نسبت به آمار مشابه سال قبل ۲۸درصد کاهش داشته است.

عبدلی بابیان اینکه ۱۲۳.۰ میلیمتر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بارندگی ثبت شده است، ادامه داد: بارشهای ثبت شده در حوضه آبریز دریاچه نیز نسبت به بلندمدت ۲۴ درصد کاهش  و نسبت به آمار مشابه سال قبل ۳۰درصد کاهش داشته است.

وی بااشاره به وضعیت خشکسالی در استان نیز گفت: اغلب نقاط استان بر اساس شاخصهای خشکسالی طی ۶ ماهه گذشته در وضعیت خشکسالی نسبی قرار دارند.


مدیرکل هواشناسی استان بااشاره به وضعیت جوی استان طی هفته جاری نیز اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با توجه به تقویت زبان های پر ارتفاع جنب حاره در منطقه و وزش باد کاهش دید تا ۶۰ کیلومتر برساعت همراه با گرد و خاک و افزایش دما از سه شنبه ۳۱ فروردین تا اواخر هفته جاری کلیه مناطق استان را در بر می‌گیرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *