کاهش محسوس بارندگی در حوضه های کرخه و کارون بزرگ

میزان بارش در حوضه‌های آبی کرخه و کارون بزرگ ۴۲ و بیش از ۳۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:تاکنون در حوضه آبی کرخه ۲۶۰.۶ میلیمتر باران بارید که این میزان نسبت به مشابه  پارسال که  ۴۴۹.۳ میلیمتر می‌باشد کاهش ۴۲ درصدی و در بلند مدت کاهش ۳۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

محمد سبزه زاری افزود: بارش یک سال کامل در حوزه کرخه ۴۲۱.۷ میلیمتر می‌باشد که تا این لحظه ۶۱.۸ درصد از کل بارش سال آبی جاری تامین شده است.
وی با اشاره به اینکه تا این لحظه میزان بارش در حوضه کارون بزرگ ۳۱۵.۵ میلیمتر می‌باشد، ادامه داد: این میزان نسبت به مشابه پارسال که ۴۸۷.۳ میلی متر بوده است ۳۵.۳ و در بلند مدت ۳۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: بارش یک سال کامل در حوزه کارون بزرگ ۵۰۸.۴ میلیمتر می‌باشد که تا این لحظه ۶۲.۱ درصد از کل بارش سال آبی جاری تامین شده است.

سبزه زاری میزان بارش امسال تا این لحظه در حوزه جراحی و زهره را ۳۱۷ میلیمتر بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به مشابه پارسال که ۳۵۵.۴ میلیمتر بوده است کاهش ۱۰.۸ ودر بلند مدت کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: بارش یک سال کامل در حوزه جراحی و زهره ۳۸۴.۴ میلیمتر می‌باشد که تا این لحظه ۸۲.۵ درصد از کل بارش سال آبی جاری تامین شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: با توجه به داده‌های بالا، متاسفانه شرایط در حوزه سد‌های کرخه و کارون بزرگ چندان مطلوب نمی‌باشد و لزوم مدیریت بیشتر منابع آبی بیش از بیش نمایان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *