کاهش ۵ درصدی حوادث آتش سوزی و امداد در شهر سمنان

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۲۶۱ مورد حادثه و حریق در سمنان به‌وقوع پیوست که نسبت با مشابه ۲سال قبل کاهش پنج درصدی حوادث را شاهد بودیم.

سعید اسمعیل پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه یک هزار و ۲۶۱ حادثه و آتش سوزی در سمنان رخ داد که نسبت به سال قبل از آن پنج درصد کمتر بود، ابراز داشت: در حوزه عملیات امداد و نجات نیز طی سال ۹۹ شاهد کاهش ۱۰ درصدی حوادث نسبت به مشابه سال قبل بودیم که بخش عمده آن مربوط به کاهش حوادث مربوط به محبوسی در آسانسور و اماکن بوده است.

وی با بیان اینکه عملیات آتش نشانی در سمنان نیز طی سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن پنج درصد کمتر شد، ابراز کرد: ارتقای آگاهی‌های مردمی در کاهش حوادث و عملیات مرتبط با امداد و نجات حائز اهمیت است.

رئیس آتش نشانی سمنان بیان کرد: کاهش آمار حاکی از آن است که رعایت موضوعات ایمنی در عرصه‌های مختلف زندگی شهروندان فرهنگ‌سازی و نهادینه شده، که نشانگر اطلاع رسانی دقیق و آموزش‌های کاربردی همکاران در سازمان برای شهروندان است.

اسمعیل پور بیان کرد: طی سال ۹۹ و در حوزه آموزش با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سالی که گذشت و تعطیلی مدارس و دو هزار و ۸۳۰ نفر ساعت از ادارات، کارخانجات، مؤسسات دولتی و… دوره‌های مختلف ایمنی و آتش نشانی را به صورت مجازی و حضوری (با رعایت فاصله گذاری اجتماعی) فرا گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *