مطالعات آلودگی هوای شهر همدان آغاز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از آغاز مطالعات پژوهشی به منظور شناسایی منابع ثابت و متحرک آلودگی هوای شهر همدان خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان همدان «محسن جعفری نژاد بسطامی» گفت: این مطالعه، مصوبه کارگروه آلودگی هوای استان است تا برنامه جامع کاهش آلودگی هوای شهر همدان تدوین شود.

وی اضافه کرد: مطالعه سیاهه انتشار آلودگی در شهر همدان با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست صورت می گیرد و تا پایان تیرماه به پایان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: با این گزارش می توان آماری مبنایی از کیفیت هوای شهر همدان و منابع متاثر از آن به دست آورد تا مبنای برنامه ریزی های بعدی قرار بگیرد.

طبق آخرین گزارش ارائه شده از سوی معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان شاخص کیفی هوای استان تا اواخر دی ماه سال گذشته در ۷۲ روز برای گروه های حساس شامل سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای ناسالم و آلوده بوده است.

سید عادل عربی به ایرنا گفت: بیشتر آلودگی هوای استان و کیفیت نامطلوب شاخص آلایندگی مربوط به چهار شهرستان همدان، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ بوده و شاخص کیفی هوای ۶ شهرستان دیگر استان  در وضعیت پاک و سالم قرار داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *