وضعیت خشکسالی و رفع موانع بافت‌های فرسوده هرمزگان دراولویت باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: این استان درسال ۹۹ شرایط سختی از لحاظ کاهش بارندگی، خشکسالی و افزایش بافت های فرسوده پشت سرگذاشته که درامسال با اولویت به آنها پرداخته شود.

رضا مدرس پنجشنبه شب در همایش ویدئو کنفرانسی معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور افزود:خواسته ما این است که این موضوع با تدبیر، رفع و به درستی مدیریت شود و بودجه مدیریت مساله خشکسالی نیز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از موضوع‌های اصلی و چالشی در هرمزگان و سایر استان‌ها، خشکسالی است و بحث آب در ماه‌های آینده بویژه تیرماه و مردادماه امسال به عنوان یک چالش بسیار اساسی بروز خواهد کرد لذا یک نشست هماهنگی بین مدیران مجموعه وزارت کشور و نیرو، و همچنین معاونان عمرانی استان هایی که درگیر خشکسالی و بافت فرسوده هستند، برگزار شود

وی همچنین با اشاره به رای جدید دیوان عدالت اداری در خصوص تعیین تکلیف اراضی تصرفی، تصریح کرد: اگر قرار باشد سازمان ملی زمین و مسکن فرآیند مزایده اراضی که در محدوده شهرها قرار دارند را واگذار کند، به طور قطع مردم این مشارکت را نخواهند داشت و مانعی برای ساماندهی بافت های فرسوده خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان همچنین در خواست کرد: نشست مشترکی با رییس سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شود و راهکار مشخصی برای آن ارائه تا بتوانیم این فرآیند را طی کرد.
مدرس بیان داشت : در حال حاضر در هرمزگان و به خصوص در بندرعباس، پیگیر توانمندسازی جامعه هدف حاشیه نشین، بویژه سند مالکیت آن‌ها هستیم و با ابطالی که از ۱۶ اسفند اتفاق افتاده است، نحوه سند دار کردن خانه ها تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است.
 معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در این نشست دستور داد به درخواست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، نشست ویژه ای با حوزه مدیریت بحران، وزارت نیرو و آبفا تدارک دیده شود.
مهدی جمالی بیان داشت: در بحث آب و خشکسالی و حاشیه نشینی، پیشنهادات خوبی ارائه شد که به طور حتم پیگیری خواهد شد.

درحال حاضر بدلیل خشکسالی طولانی مدت بیش از ۲ دهه بویژه درسال گذشته هرمزگان با مشکلات تامین  آب و آبرسانی به نقاط روستایی مواجه است که البته دولت اقدام هایی از قبیل شیرین سازی آب دریا آغاز کرده و همچنین ۴۰درصد بافت فرسوده شهرهای استان هم به این مشکلات افزوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *