۹۳۱ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته در استان، ۹۳۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۱۸۵ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری هستند.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا افزود: متأسفانه در شبانه روز گذشته نیز ۸ نفر در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب و اشنویه بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند که با احتساب این فوتی‌های جدید، شمار جان باختگان از ویروس کرونا در استان به ۳ هزار ۸۳۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: هم اکنون ۸۷۲ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۰۳ نفر از آنها در “آی‌سی‌یو” بستری و از این تعداد نیز ۴۷ نفر به علت آسیب‌های ناشی از کرونا از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

آقازاده با بیان اینکه تاکنون ۱۲۹ هزار و ۳۴۴ نفر در آذربایجان غربی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت نیز از هیجدهم فروردین وضعیت شهرهای ارومیه، نقده، خوی، ماکو، شوط، پلدشت، مهاباد، پیرانشهر، شاهین دژ، بوکان، میاندوآب و تکاب قرمز و شهرهای اشنویه، سردشت، چالدران، سلماس، چایپاره نیز نارنجی است.

بر این اساس پرهیز از تجمعات و اجتناب از سفرهای غیرضروری به ویژه سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

همچنین مرکز بهداشت ارومیه نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای اجرای واکسیناسیون آتی کرونا برای گروه‌های هدف، شهروندان این شهرستان با مراجعه به مراکز بهداشت محل سکونت خود نسبت به تکمیل مشخصات خود در سامانه سیب اقدام کنند.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۱۳۳ تماس حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *