مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خلخال سیر صعودی گرفت

فرماندار خلخال گفت: افزایش آمار افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان امام خمینی (ره) سیر صعودی گرفته و ادامه این وضعیت نگران‌کننده است.

فریدون بابایی روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا  افزود:با آغاز ورود مسافران و میهمانان در تعطیلات نوروزی امسال ابتلا به این بیماری و سطح مراجعات به بیمارستان خلخال زیادتر شده و در صورت بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی بروز پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست.  

وی با بیان اینکه ۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال بستری و در حال درمان هستند، گفت: این تعداد از آمار بستری در بیمارستان بالاترین آمار در نیمه اول فروردین سال جاری و تعطیلات نوروز است.

وی اظهارکرد: علاوه بر بیماران کرونایی بستری در بیمارستان خلخال ، در حال حاضر ۳۴۵ بیمار کرونای مثبت نیز در منازل خود در حال قرنطینه کامل خانگی و گذران دوره بیماری هستند.

فرماندار خلخال بیان داشت: موج سفرها و ورود انبوه گردشگران ، میهمانان و مسافران نوروزی به منطقه ، عادی‌انگاری‌ها، بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، در افزایش آمار بستری‌ها و مبتلایان به کرونا در شهرستان خلخال و بوِیژه شیوع کرونای انگلیسی موثر بوده و برای پیشگیری از ادامه این روند و کنترل بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم شهرستان ضرورت دارد.

رئیس ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با ویروس کرونا در خلخال  ادامه داد: ورودی‌های سرپایی کرونا نیز به بیمارستان افزایش یافته و در حال حاضر آمار مراجعان سرپایی به این مرکز درمانی روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر است و آمار بیانگر این است که وضعیت کرونا در خلخال نگران‌کننده و نامناسب بوده و انتظار داریم مردم همکاری لازم را با مسئولان دست‌اندرکار مقابله با کرونا داشته باشند.

بابایی اظهارکرد:  اجرای طرح سردار شهید قاسم سلیمانی در شهرستان خلخال ادامه دارد و مرحله جدید طرح نیز تا ۲۰ فروردین ماه امسال ادامه خواهد داشت.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال نیز از آماده‌باش پزشکان ،کادر درمانی و  پرسنل این مرکز درمانی برای مقابله با پیک جدید کرونا خبرداد و گفت: با افزایش آمار ابتلا به کرونا ،بیماران بستری در بخش‌های مختلف این بیمارستان بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

دکتر علی ناظری با بیان اینکه دو بخش مجزا برای بستری و درمان بیماران کرونایی در بیمارستان خلخال فعال است، افزود: در صورت ادامه مراجعات مردمی و افزایش مبتلایان کرونا بخش سوم کرونا را در روزهای آینده راه‌اندازی خواهیم کرد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *